Jumaat, 20 November 2009

lelaki n perempuan..bole jdi kwn baik???

aku de dgr byk pndpat sma ada lelaki n perempuan leh jd kwn baik atau x..de yg kata bole,de yg kata x bole. aku pun de pndpat aku sndiri.pndpt aku,lelaki n perempuan leh jer jdi kwn baik.xder pe mslh.smpai la satu thp,aku sndiri mengalami pengalaman berkwn baik dgn lelaki..pd mulanya semuanya berjln lancar.kitorg kwn mcm biasa,selalu share problem, gurau senda, saling tnya khabar.hepi sgt2..gduh pun de jgk.tp biasa la, sedangkn lidah lgi tergigit..apth lgi sesama manusia..disbbkan tue, aku bgga sbb aku mempunyai pndpt yang tepat dlm pershbtn lelaki n perempuan..2 tahun kitorang berkwn baik..kitorang pernah berjauhan selama setahun tapi lepas sethun kitorag jmpa balik..diam tak diam rupanya dh 2 tahun..kitorg x rncang pun nk jadi serapat mcm 2 skali..smpailah satu thp hubungn kitorg jdi porak peranda..
Biarlh aku gelarkan dia sebagai R..pd suatu hari R m'beritahu kat aku yg dia rsa k'sunyian..dia perlukan tman..lebih tepat lgi..special girlfriend.yg leh kongsi kasih syg,kongsi kebhgiaan, k'sdihan..dia mtk tlg aku crikan dia someone untuk dia..disbbkan dia kwn baik aku, aku tlg dia..aku knalkan dia dgn someone..dgn kwn aku sndiri..nama dia I.niat aku satu jer..aku nk R rsa bhgia..aku x nk dia rsa k'sunyian..sbb ape???sbb aku sygkan dia..dia kwn baik aku..tp nk tau pe R buat kat aku bila dia kenal I??? DIA BUANG AKU!!! aku fhm seandainya kitorg dh x brape nk rapat mcm dulu lagi, mgkin akn jarang msj, jarang call. tapi nape dia msti buang aku terus??? senang sgt ker nk lupa persahabatan yg dh terjalin 2 tahun berbanding dengan persahabatan dengan I yang x sampai 3 bulan pun??? aku x tau pe yg aku rsa waktu tu..x d nafikan aku sedih sgt2...aku x sgka hnya kerana seorang perempuan yg baru dtg dlm hidup dia, dia boleh terus buang aku mcm 2 jer..itupun aku yang bwk I tu dlm hidup dia.AKU YG BWK CINTA TU DLM HIDUP DIA!!! aku bkn nk m'ungkit..tp aku mmg kecewa sgt3..
nape..nape R buat aku mcm tu..hati aku mmg terluka sgt2..kwn2 aku ckp sbnarnya perasaan aku dkat R lebih dr seorg kwn..aku menafikan..sbb satu ketika dulu aku dgn R pernah berjanji yg kitorg nk buktikan kat seluruh dunia yang perempuan dgn lelaki boleh jdi kwn baik..aku xxtau sma ada aku sygkan R sebgai ape.ya, aku mmg sygkan dia sebgai kwn baik jer!! aku mcm berperang dgn perasaan sndiri.
sebelum aku dgn R terputus hubungan, kitorng bergaduh..aku tnya kat dia nape dia berubah??nape senang2 dia buang aku.aku leh fhm yg dia pun de life sndiri, nk bercinta.aku x pernah halang.tapi nape mesti berubah??dia knal aku dulu atau I??
R ckp yg dia pun de life sndiri, bkn selama2nya aku dgn dia leh jdi kwn baik.bkn selama2nya dia perlukn aku.apa???dulu msa dia perlukan tman, dia mtk tlg sape??nape skrg dia ckp mcm tu??msa tu aku mmg rsa down sgt2..nape R berubah dgn mendadak sgt2..dia bukan mcm R yg aku knal 2 tahun dulu..ntahla..x sgka mcm ni akhirnya pershabatan aku dgn R slama 2 tahun..
Skg ni, aku dgr I dh buat pilihan sndiri psgn hidup dia..pling aku terkejut org itu bknnya R tp org lain..btul la ckp org, kita hidup ni bersandarkan hukum karma..pe kita wat kat org itu yg org akan wat kat kita balik..tpi scara jjurnya aku x nafikan aku risau kn keadaan R..aku tau R jenis org bila dh syg,dia btul2 syg n x kn curang..aku risau mgkin dia terluka sgt2 skrg..lau di ikutkan hati aku nk call dia,tnya keadaan dia..pasti dia perlukan seseorg ketika ini..tpi bila aku ingat balik pe dia buat kat aku,aku batalkan niat aku untuk call dia..msa aku terluka sekali pun dia x tnya keadaa aku..tnya khabar pun x..
tuhan maha esa,mgkin tuhan fham kerisauan aku terhadap R, lalu dia pertemukan aku dgn R..tpi malangnya ketika itu R masih bersma I..aku tertnya2..bkn ker I beritahu aku yg R dh x nk terima dia sbgai kwn pun lgi..mcm tu jgk dgn I..xpelah..sekurang-kurangnya aku tau R sebenarnya ok jer..paling aku sedih, msa aku berselisih dgn R, R sikit pun x pndang aku..apth lagi tegur..mcm tu sekali R dh buang aku dlm hidup dia..
Aku dh buat keputusan..mgkin aku akn maafkan R..tapi untuk berkwn mcm dulu lagi dgn R mgkin x bole lgi..utk selama2nya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan